Välj oss som din tandläkare Kista

Vi ligger i framkant inom tandvård på vår klinik. Vi uppdaterar oss regelbundet inom de senaste behandlingsmetoderna.  Vi är engagerade i tandvårdstjänster för barn och vuxna och har även en akutmottagning för att hjälpa till i alla situationer. Vi ställer höga krav på att erbjuda tandvård av hög kvalite, service och bekvämlighet för våra patienter. Läs mer om våra behandlingar och boka in ett besök.

Bettskena

Många människor pressar eller gnisslar tänder på grund av stress. Några får besvär av detta i form av huvudvärk, ömma tänder och käkar. Då kan en bettskena bidra till att ta bort eller lindra besvären.

Delprotes

Med en delprotes kan du återfå de tänder som saknas. En delprotes består oftast av en metallkonstruktion, ett plastmaterial och proteständer av plast. Metallen gör protesen stabil och plastmaterialet ersätter förlorat tandkött. Delprotesen får stöd av kvarvarande tänder och hålls på plats med hjälp av klamrar. Protesen ser helt naturlig ut och kan även ersätta de främre tänderna. Med en delprotes kan du återfå ditt vackra leende, plus att det blir enklare att äta vanlig mat igen.

Kronor och broar

En krona är en konstgjord tand, oftast i porslin/guld, porslin/titan eller helkeramiska material, som sätts på den skadade tanden. En bro, även kallat en brygga, används när flera tänder saknas eller är skadade. När allt passar som det ska sätts kronan fast med hjälp av ett tandcement.

Tandimplantat

Ett tandimplantat är ett alternativ för dig som vill ha en tand som känns och fungerar precis som dina vanliga tänder. Det finns många sätt att ersätta förlorade tänder. En väl beprövad metod är att använda tandimplantat som förankras i käkarna. För att kunna fästa tanden måste tandläkaren borra ett hål i käkbenet där tanden sedan skruvas igenom en titanskruv. Tids nog kommer den nya tanden att växa ihop med käkbenet och fungera precis som en vanlig tand.

Rotfyllning

Behandlingen går ut på att tandläkaren borrar ett hål till rotkanalen, tar bort det som återstår av tandpulpan och rengör utrymmet från bakterier. Därefter utförs en rotfyllning, vilket innebär att rotkanalen fylls i med ett speciellt material. Ibland kan en rotbehandling och rotfyllning behöva utföras i flera steg på grund av komplikationer.

Tandborttagning

Att behöva ta bort en tand är aldrig roligt men ibland har du inget val. Det kan bero på flera orsaker, exempelvis att tanden är allvarligt skadad eller så infekterad att den inte går att rädda. Om just din tand behöver tas bort ser vi till att behandlingen blir så snabb och smärtfri som möjligt.

Tandskydd

Skydda dina tänder, ditt tandkött och munnens insida genom ett högkvalitativt tandskydd som är utformat speciellt efter just dina tänder. Om du har tandställning kan ett tandskydd se till att du inte skadar insidan av munnen. Tandskydd behövs även för att skydda tänderna vid vissa fysiska aktiviteter. Det är exempelvis vanligt att använda tandskydd vid utövandet av sporter där tänderna kan skadas. Det gäller bland annat för de flesta kampsporterna samt sporter som ishockey.

Kontakta oss för tidsbokning

Magical Dental

Barkarbyvägen 71- 74

16407, Järfälla

Boka tid Akuttandvård

Magical Dental

Barkarbyvägen 71- 74

16407 Järfälla

Kontakta oss

info@magicaldental.se

Öppettider

måndag - fredag 08:30 - 19:00

lördag 10:00 - 15:00

söndag Stängt

Tandläkare Kista

Vi ligger i framkant rörande tandvårdstjänster för barn, vuxna och pensionärer. Vi arbetar för att du som kund ska känna dig bekväm vid ditt tandläkarbesök. Vi jobbar utefter våra ledord - Toppservice och högkvalité i en stressfri miljö med patienten i fokus. Vår mottagning vill kunna vara tillgängliga för den som drabbas av akuta besvär. Vår akutmottagning tar emot online bokning när smärtan plötsligt uppstår.
Kontakta oss redan idag - Din tandläkare, Magical Dental